Sunday, November 20, 2011

kerana facebook...

hmmph x tau nk cter macam mne..

1st story

blew kite gambar2 owng kt fb yg x pakai tudung.. kite dapat dose, so kalo setiap kali ak scroll home aku.. bape byak dose ak dpt dalam 1 hari??
dalam 1 minit ak hmpir 3~4x.. dalam mase 5 jam facebook.
pikir la bpe bnyak.. hukum melihat aurat perempuan adalah HARAM.


2nd story

Aku pun join facebook jugak. So ramailah kawan2 lama yang aku jumpa dan beramah mesra. Tapi lama kelamaan aku mula perasan yang facebook ni dah jadi tempat orang menunjuk-nunjuk pencapaian mereka. Kalau yang pegi oversea tu kalut nak tunjuk tempat mana dia pergi. Ada yang cerita pasal kemegahan diri. Aku rasa malu la sikit sebab ramai kawan-kawan dah tak malu-malu menunjuk-nunjuk perihal kehebatan masing2, aku jdi tukang melihat dan membace je ape downg post

3rd story

aku da byk bace owng maki2 sesame islam, bergadoh.. dan sbgai nyer..
blew ak masuk utk meleraikan.. aku pun kne..
mmg x tringin utk masuk cmpor..tp blew da bace status yg meyakitkan hati.. dri home ak sndri.. ak pn geram..
nak bergaduh bley.. tp jgn law post2 kat wall smpai nk bgitau sume owng.. kan bley settle kn in personal..
blew owng len bace pn bley marah..

4th story

blew kite slalu on9, dan mule bertegur slalu dgn owng yg slalu kite chat.. sedikit sbnyak dowg mesti ade sakitkan ati kite.. kite pn ade jugak sakitkan ati downg.. walaupun itu sbgai gurauan...
pnah blaku pada bestfrenku sendiri.. ni antra sbb ak out dri facebook.. ak x nak carik gado atau menykitkan ati owngl len..

5th story

Ada member ni pulak putus cinta. Satu dunia dia nak bagi tau dia putus cinta dengan ayat2 pra sedar dye..
naek meluat ak tgk.. smpai nk bunuh diri la.. ape ni? mne letak nye agame?

jadi dari sini ak mengambil keputusan utk keluar dari facebook.. jauh dari dunia hayalan =) terbang jauh.. dari kwan2.. bukn disebb kn dendam atau benci.. sebb ak syg kwn2 ak.. ak x nak lukakan ati downg.. =)
aku masih ade blog ni utk luah kan sgalenye =)

0 comments:

Post a Comment

my facebook